Повний спектр Юридичних послуг
Kobrin & Partners

Контакти:
моб. +38(097) 710-57-68
e-mail: s_kobrin@mail.ru або s_kobrin@i.ua
Головна Сторінка

Головна » 2009 » Февраль » 4 » Як довести свою правоту на дорозі
Як довести свою правоту на дорозі
14:43
 
       Штраф "ЗАОЧНО".Система функціонування камер спостереження на перехрестях столиці в нинішньому виді, коли постанови про штраф за порушення ПДР приходять саме власникові ТЗ, викликає дуже великі сумніви. Справа в тому, що згідно ст. 33 КпАП, вибір покарання повинен ураховуватися з урахуванням особистості порушника. А якщо за кермом був не власник, а інша особа, що управляє автомобілем на законних підставах?

      Згідно ч.2 ст. 14-1 КпАП, при наявності обставин, що свідчать про скоєння правопорушення іншою особою, власник в 10 денний строк з моменту винесення постанови має право сповістити про це органу або посадовій особі, який цю постанову виніс. При цьому виконання постанови припиняється, а ДАІ проводить заходи з метою встановлення дійсного порушника. Причому сформульована стаття таким чином, що якщо цього порушника співробітники ДАІ не знайдуть — це вже не буде проблемою власника транспортного засобу. І раніше винесені постанови проти власника здійснятися не будуть.

"Якщо даним автомобілем управляють кілька осіб — на підставі доручення або тимчасового реєстраційного талона, в орган ДАІ, звідки прийшов лист про порушення ПДР, треба надіслати відповідний лист (замовлене з повідомленням) наступного змісту: "Я автомобілем у момент порушення не керував, мають право керування такі-то особи (вписані в техпаспорт, або по тимчасовому реєстраційному талону, або за дорученням)". Або написати, що "у момент порушення я перебував не за кермом, передав керування знайомому по імені Ігор, прізвище якого не знаю, водійське посвідчення в нього бачив, поліс страхування цивільної відповідальності, при наявності якого він має право керування всіма транспортними, способами — теж, а передати йому керування у своїй присутності я мав право на підставі п.2.2. ПДР. Причини: перебував у нетверезому стані, погано себе почував — попросив відігнати машину". У цьому випадку виконання постанови припиняється, до опитування всіх потенційних порушників співробітниками ДАІ.

       Цікаво те, що якщо автомобіль належить юридичній особі, залучити водія до відповідальності за допомогою камери взагалі не можна, адже в КпАП мова йде тільки про фізичних осіб.

      Доручення й тимчасовий талон. Останнім часом працівники ДАІ стали виносити постанови за керування автомобілем за дорученням, вимагаючи замість цього тимчасовий талон. Вартість його оформлення — близько 700 грн., відповідальність за керування без нього — штраф від 425 до 850 грн.

    Юристи вважають таку вимогу незаконною, оскільки вимоги закону (а не підзаконного акту) реєструвати доручення на керування або розпорядження транспортним засобом не існує. Ст. 8 Конституції України встановлює переважна чинність закону при протиріччях, а ст. 19 Конституції — можливість зобов’язання громадянина до здійснення яких-небудь дій тільки на підставі закону, а не підзаконного акту. Така постанова також може бути оскаржена в суді.

    ЕВАКУАЦІЯ ТЗ. У новому законодавстві є норма, що чітко регламентує роботу евакуаторів. У ст. 265—2 КпАП України, по-перше, чітко зазначено, що діяльність евакуаторів безкоштовна (з водіїв заборонено брати й вимагати гроші за повернення евакуйованого автомобіля), по-друге, зазначено, що порядок евакуації й зберігання евакуйованих автомобілів визначається Кабміном. Але в прийнятій 17 грудня постанові Кабміну сказано, що "повернення транспортного засобу здійснюється по письмовій заяві його власника, водія, за умови оплати їм видатків, пов'язаних із транспортуванням і зберіганням".

 ЯК ДОВЕСТИ ПРАВОТУ


 Правозахисники говорять про те, що оскаржити дії працівника ДАІ, якщо ви з ним не згодні, потрібно обов'язково. Справа в тому, що за здійснення ряду порушень повторно протягом року передбачені стягнення — фінансові покарання по верхній рисі штрафної вилки, позбавлення права керування, суспільні роботи, адміністративний арешт. "Повторним" може виявитися кожне наступне порушення.

Крок 1. Відкладайте розгляд справи

 При "розгляді" справи про адмінправопорушення співробітником ДАІ на місці, дотримати всіх цих прав нереально — не возити ж із собою адвоката постійно. Це значить, що водій може вказати в протоколі, що потребує допомоги адвоката, прагне надати документи, що характеризують особистість і матеріальне становище. Для цього й просить відкласти справу. "Ігнорування співробітником міліції цих прав буде грубим порушенням, отже, оскарження постанови в суді спричинить його скасування",

Крок 2. Вказуйте зауваження в протоколі

У відповідній графі протоколу по правопорушення водій має право подати свої пояснення по суті порушення. Тут потрібно написати всі аргументи з незгодою із приводу штрафу. Обов'язково слід указати свідків, у тому числі й пасажирів свого автомобіля, які можуть підтвердити невинність. В обов'язковому порядку простежите, щоб у незаповнених графах протоколу стояли прочерки (можна у вигляді букви Z) — щоб уникнути дописок. Обов'язково напишіть у поясненні, що свою провину не визнаєте й згідно зі ст. 268 КпАП України просите відкласти розгляд справи.

Крок 3. Перевірте протокол і постанову

 Співробітник ДАІ зобов'язаний видати на місці копію протоколу, а якщо на місці виноситься постанова про адміністративне правопорушення — копію постанови. "Простежте, щоб дані збігалися з оригіналом протоколу, включаючи дані самого співробітника, що склав протокол і/або постанови. Дотримання всіх нюансів допоможе успішно захищатися в суді, а також оскаржити постанову",


Крок 4. Скаржтеся в терміновому порядку

 "Щоб оскаржити несправедливий вердикт, найкраще звернутися з відповідною скаргою до начальника керування ДАІ, працівник якого виніс постанову протягом 10 днів (інакше скарги не розглядають, або вимагають виправдувальні причини)", — радять у прес-службі ДАІ МВС України, мотивуючи тим, що це — простий і швидкий шлях. Однак, згідно із законодавством, зробити це можна й через подачу скарги в районний суд по місці винесення постанови.

У скарзі слід вказати всі аргументи відносно "неправоти" гаїшника, підкріпивши їх посиланнями на ПДР або іншими законодавчими актами (краще попросити підготувати документи професіонала юриста, стандартна ціна за цю послугу в Києві — 50-80 грн./документ), також слід обов'язково підтвердити свою думку доказами — показаннями свідків, фото- і відеоматеріалами та ін. (на крайній випадок, підійдуть навіть записи з мобільного телефону).

У колишньому законодавстві, якщо суд ухвалював рішення, що не влаштовує водія, опротестувати його було великою проблемою. Справа в тому, що в КпАП минулої редакції була фраза про те, що по адмінсправам рішення районного суду є остаточними. У нинішніх змінах ввели процедуру повноцінної апеляції. Але водіям потрібно врахувати, що апеляцію необхідно подати протягом 10 днів після винесення постанови судом першої інстанції в справі.

 ЯК ЗАПЛАТИТИ ШТРАФ?

Заплатити штраф після набрання чинності нового законодавства — справжня проблема. У постанові інспектора ДАІ не зазначені реквізити, по яких водій повинен платити. Для того щоб їх довідатися, водій повинен зайти на сайт Казначества, знайти у відповідному розділі реквізити районного Казначейства, вписати їх у квитанцію, після чого йти в касу. Що буде, якщо строки пропущені?

Начальник Департаменту ДАІ Сергій Коломієць говорить про те, що за несплату штрафу водіїв чекають санкції: збільшення штрафу у два рази у випадку несплати протягом 15 днів і відмова у видачі талона техогляду при ТО. Однак юристи говорять про те, що на практиці стягнути з порушника штраф при несплаті дуже складно.

"Можливість збільшення штрафних санкцій у два рази не прописана в законі " Про виконавче провадження", який з 1999 року не змінювали. Якщо в постанові чітко написане "стягнути 255 грн.", те, за законом, повинні вимагати саме цю суму. Законодавча норма, по якій за несплачений штраф можуть не видати талон техогляду також отсутствует, тим більше, що водій і власник автомобіля часто є різними людьми»,


ТАКТИКА ЗАХИСТУ ВОДІЯ

 Ми приведемо тактику захисту щодо декількох «популярних» порушень, що викликає конфлікти з інспекторами ДАІ.

АВАРІЙНА ОБСТАНОВКА Й ДТП. Усі водії прекрасно пам'ятають про знаменитий місячник ДАІ, у ході якого права забиралися масово під формулюванням "створення аварійної обстановки". Згідно з новим законодавством, факт створення аварійної обстановки інспектор ДАІ повинен підтвердити доказами: поясненнями свідків і потерпілих, технічними коштами фіксації. Якщо ці умови не виконані — покарання бути не може.

Однак, введені дуже жорсткі санкції за будь-яке ДТП. Так, при виклику працівника ДАІ навіть для оформлення дрібного ДТП (наприклад, якщо потрібна довідка для страхової компанії), водій ризикує заробити великий штраф або, що ще гірше, залишитися без прав, одержати адмінарешт або суспільні роботи. Захист для водія, якщо ДТП відбулося по його провині, повинна будуватися на ст. 10, 11, 17, 18 і 34 КпАП. Їхня суть полягає в тому, що водії піддають покаранню по нижній оцінці штрафної вилки КпАП — якщо ДТП відбулося по необережності, або водія взагалі можуть звільнити від покарання — якщо він діяв з міркувань крайньої необхідності (збиток у випадку інших дій був би значно більшим). Природно, для цього потрібні докази й свідки.

ПІШОХІД НА "ЗЕБРІ". Випадків покарання за те, що водій не пропустив пішохода, що ступив на зебру, — маса. Але досить часто виносяться вони несправедливо, оскільки в ПДР сказано, що " при наближенні до нерегульованого пішохідного переходу водій зобов'язаний знизити швидкість, а якщо буде потреба, повністю зупинитися".

У реальності ж водіїв штрафують навіть у тому випадку, коли пішохід тільки ступив на зебру на протилежній стороні дороги. " Не можна говорити про порушення, якщо пішоходові не створювалося реальних перешкод. По суті, вимоги до оформлення цього порушення у відповідності зі ст. 256 КпАП повинні включати фіксацію даних і пояснення "постраждалого" пішохода". Якщо пояснень постраждалого немає, постанова є незаконною.

Кобрін С. М.

 

Переглядів: 3713 | Добавив: advokatkobrin | Рейтинг: 4.6/8 |
Всього комментарів: 3
2 Alfy  
1
Ни хега себе!!! Пацаны так я не в кугсе biggrin

3 advokatkobrin  
1
Теперь будешь вкурсе:)

1 Игорь  
3
Очень нужная статья! Спасибо Вам большое!!!

Меню сайта

Календар новин

«  Февраль 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728

Форма входу

Copyright MyCorp © 2024 | Конструктор сайтов - uCoz